FANDOM

Porucznik Y'Gythgba (bądź Mona Lisa) - salamandriańska wojowniczka oraz sprzymierzeniec żółwi. Obiekt uczuć Raphaela. Obecnie członkini grupy Potężne Muta-Zwierzaki.

Wygląd Edytuj

Y’Gythgba z wyglądu przypomina dużych rozmiarów humanoidalną traszkę. Ma duże, typowe dla płaza, żółte oczy i długi ogon. Jej skóra jest niebiesko- szara z jaśniejszymi plamami na całym ciele. Posiada kosmiczny kombinezon o odcieniu turkusowym z metalicznym połyskiem.

OsobowośćEdytuj

Na pierwszy rzut oka, Mona Lisa wydaje się być zimna, mściwa, brutalna oraz bezlitosna, jednak tak do końca nie jest. Jest niezwykle waleczna, a do tego odważna i ceni w sobie honor, posiada także w sobie dość spory hart ducha. Nie pozwala też nikomu się znieważyć. Jest wrażliwa na tym punkcie, dlatego też nie lubi gdy ktoś jest wyzuty z tych cech. Bywa także agresywna oraz porywcza, co czyni ją podobną, pod tym względem, do Raphaela. Nie jest to jednak jej jedyna strona, bowiem pod twardą skorupą skrywa się uczuciowa i troskliwa postać. Jest gotowa bronić swoich bliskich oraz przyjaciół do upadłego.

Historia Edytuj

Sezon 4 Edytuj

Podczas awaryjnego lądowania na lodowym księżycu, żółwie przypadkowo strącają jeden z Salamandriańskich statków. Na ów statku, znajdowała się dwójka Salamandrian – Komandor G'Throkka i Porucznik Y'Gythgba. Choć początkowo obie strony były do siebie wrogo nastawione, w końcu połączyły siły by odnaleźć Irylium – metal który posłuży im do naprawy ich statków. Dodatkowo, Raphael zakochał się w Y'Gythgbie, której nadał pseudonim „Mona Lisa”. Ostatecznie statki zostają naprawione, wszyscy wychodzą cało, a kosmitka odwzajemnia uczucie Raphaela.

  • Wojna o Wymiar X
    Po nieudanej próbie zawarcia sojuszu z Kraangami, Y'Gythgba i G'Throkka zostają przez nich uwięzieni. Po pewnym czasie, żółwie przylatują do Wymiaru X by poprosić Utromów o pomoc, gdzie ich Królowa zostaje porwana. Gdy Raphael i Michelangelo ruszają jej na pomoc, natrafiają na celę Salamandrian i uwalniają ich. Choć początkowo G'Throkka jest przeciwny udzieleniu pomocy w odbiciu Królowej, to mimo wszystko (głównie pod namową Mona Lisy, która wstawia się za Raphaela) zgadza się. Królową udaje się ocalić, a tym samym żółwie zyskują pomoc i zaufanie Rady Utromów.
  • Robaczywy Układ
    Mona Lisa prosi żółwie o pomoc, gdyż Sal Komandor został porwany przez Armaggona na zlecenie Lorda Dregga. Drużyna postanawia pomóc, leci więc na Sectoid 1 by uratować G'Throkke. Po dotarciu na miejsce wychodzi na jaw, że Salamandrianie są w zmowie z Dreggiem i sprowadzili żółwie w pułapkę (co powoduje załamanie się Raphaela). Wkrótce jednak, okazuje się też, że zrobili to aby ratować swoją planetę Salamandrię przed inwazją Vringatha. Niestety ten nie wywiązuje się z umowy. Ostatecznie udaje im się pokonać Lorda i uciec, a żółwie wybaczają przyjaciołom zdradę, a w tym Raphael wybacza Monie (kluczowym momentem była tutaj scena, w której Mona Lisa przeprosiła żółwia i wyznała że go kocha, a niedługo potem o mało nie straciła życia w czasie walki).
  • Trzej to już rój
    Stockamn zyskał nowych podwładnych, przez co odzezwał się dawny lęk Raphaela przed insektami. Podczas walki z nimi, żółw miał halucynacje, widział min. Lorda Dregga, Cyber-Karalucha i Vreenów. Jedną z jego halucynacji była również Y'Gythgba

Sezon 5 Edytuj

Relacje Edytuj

RaphaelEdytuj

2012-e115no29

Kiedy poznała Raphaela, początkowo była do niego wrogo nastawiona oraz nieufna. Sytuacja szybko się zmieniła, gdy Raph pomógł jej w walce z Lodowymi Smokami, mimo, że ta go wpierw znokautowała, dając tym samym jasno do zrozumienia, aby trzymał się od niej z daleka. Niebawem zrozumiała, że chłopak nie jest w cale taki zły za jakiego uważała i wkrótce zaczyna go doceniać, dostrzegając w nim szlachetną i dobrą strone. Starania żółwia nie poszły na marne, gdyż wojowniczka szybko zrozumiała, iż czuje to samo do niego. Bardzo żałowała czynu, jakiego dopuściła się w odcinku Robaczywy Układ, zdradzając tym samym Raphaela oraz jego bliskich, by ratować własną planetę. Mimo, że miał o to żal do dziewczyny, szybko jednak jej wybaczył. Pomimo tego, iż nie znają się za dobrze i rzadko mają okazję do zobaczenia, zawsze są niezwykle szczęśliwi, mogąc się spotkać. Łączy ich, ze sobą zamiłowanie i wola walki, niezłomność ducha, a nawet nadpobudliwość. Często okazują sobie uczucia, rozumieją się bez słów, troszczą się o siebie i bezgranicznie sobie ufają. Obecnie w dalszym ciągu tworzą szczęśliwą parę.

Kiedyś w nich wątpiłam choć ty (G'Throkka)) byłeś im skłonny zaufać. Ale dziś, oddałabym swoje życie w ręce Raphaela, wierzę mu.

Mona Lisa, Wojna o Wymiar X

G'ThrokkaEdytuj

G'Throkka traktuje ją nie tylko, jak członka załogi, ale też jak przyjaciółkę. Oboje zawsze razem chętnie podróżują i siebie wspierają. Razem tworzą zgrany zespół.

Ciekawostki Edytuj

  • Postać oryginalnie inspirowana jest Moną z serialu 1987.
  • Raphael nadał jej pseudonim "Mona Lisa", co oznacza gdzieś najpiękniejszą kobiete wszechczasów