FANDOM

Wymiar X - inny wymiar pojawiający się w różnych wersjach Wojowniczych Żółwi Ninja.

TMNT 2012

Wymiar X
W serialu z 2012 roku jest to wymiar, z którego pochodzą Utromsi (a co za tym idzie Kraangowie) oraz Triceratoni. Prawa fizyki są tam inne niż te na Ziemi, a tamtejsze powietrze jest wyjątkowo niebezpieczne dla istot ziemskich, gdyż składa się z azotu zmieszanego z siarką i wodą (jako mgła). W wodach wymiaru X znajduje się węglowodór, który może stopić to co ziemskie. Gdy woda ta miała kontakt z pizzą zniszczyła ją, lecz kiedy trochę wylało się na rękę April, woda nie miała na nią wpływu. Ma to związek z faktem, iż April zawiera w sobie DNA Kraangów. Ostatecznym celem Kraangów jest zmutowanie Ziemi tak, aby atmosfera była identyczna jak w wymiarze X.

Wymiar X pojawił się na krótko w odcinku "Ostatnie Starcie Cz.1" oraz w "Trzęsienie Czerwi Cz.1".

W odcinku "Into Dimension X!" okazuje się, że prawa fizyki tego wymiaru różnią się, a czas płynie dużo szybciej. Mikey spędza tam "miesiąc", choć jego bracia weszli za nim ledwie po 1 minucie. To wskazuje na to, że istnieje różnica czasowa po między naszym wymiarem, a wymiarem X. Łuskogłowy (dużo starszy niż go pamiętamy) wspomina o "dekadzie". Wiele rzeczy w tym wymiarze reaguje na dźwięk. Grawitacja też działa zupełnie inaczej niż na Ziemi.

Pod koniec trzeciej i w czwartej serii TMNT dowiadujemy się dużo więcej o wymiarze i jej mieszkańcach. Dowiadujemy się o wojnie z Triceratonami oraz prawdy o zniewoleniu Utromsów i pojawieniu się Kraangów

Mieszkańcy

Galeria