FANDOM

 TO NIE JEST 
 KRESKÓWKA 
 DLA DZIECI 

Teenage Mutant Ninja Turtles #9
The Passing

Streszczenie Edytuj

Podczas jednej z sesji medytacyjnych Splinter zostaje duchowo sprowadzony do Japonii, gdzie najstarszy z żywych przedstawicieli znamienitego, honorowego rodu Gosei prosi go o pomoc. Musi on przekazać wnukowi samurajskiego ducha dziedziczonego w ich rodzinie od pokoleń, aczkolwiek ze względu na stan zdrowia i odległość ich dzielącą nie jest w stanie zrobić tego samodzielnie. Zamienia się więc ciałem ze szczurem, po czym, wraz z czterema zmutowanymi żółwiami, wyrusza ocalić wnuka przed pójściem złą ścieżką na wzór ojca oraz przekazać mu duchowy spadek rodziny.

Bohaterowie Edytuj

Fabuła Edytuj

Tmnt-ico-comic
Poniżej znajdują się SPOILERY! Kliknij, aby rozwinąć.
Czytasz na własne ryzyko!
Pewien ciemnowłosy mężczyzna budzi się ze snu o bitwie w feudalnej Japonii. Osobnik domyśla się, iż jest to jakaś wizja, aczkolwiek nie ma pojęcia, co mogłaby ona znaczyć.

W międzyczasie żółwie trenują walkę w kanałach pod okiem mistrza Splintera. W pewnym momencie szczur przerywa sparring i idzie medytować. W trakcie tego zajęcia mutant odnosi wrażenie, iż wyczuwa czyjąś obecność. Następnego dnia po treningu synów próbuje przywołać ją ponownie. Choć początkowo się nie udaje, finalnie dopina swego.

W wywołanej w trakcie medytacji misji pojawia się przy łożu śmierci starszego, znanego mu człowieka - Gosei Hatsumiego. Osobnik prosi go o ochronienie jego rodziny poprzez przekazanie jego synowi samurajskiego ducha, który w ich rodzinie przechodzi z ojca na syna od wielu pokoleń. Mężczyzna nie jest w stanie zrobić tego samodzielnie, gdyż znajduje się w Japonii, a jego latorośl przebywa w Nowym Jorku. Hatsumi pragnie jednak przekazać ducha wnuczkowi, nie synowi, ponieważ choć jego ciało wciąż jest żywe, to dusza jest zgubiona przez złe uczynki.

Mężczyzna chce ocalić wnuka przed tym samym losem. Dlatego musi zamienić się na jakiś czas ciałami ze Splinterem, dzięki czemu dostanie się do Nowego Jorku i załatwi co trzeba. Szczur godzi się na to i już po chwili dochodzi do zamiany. Mają mało czasu na ocalenie młodzieńca - ciało Hatsumiego może przeżyć jeszcze nie więcej niż dziesięć godzin, a jeśli to się stanie kiedy jeszcze Splinter będzie wewnątrz, mutant umrze razem z nim.

Gdy tylko Gosei w ciele Splintera przebudza się w kryjówce, rozkazuje żółwiom szykować się do misji. Nie wyjaśnia im dokładnie jej celu. Gdy docierają na miejsce i włamują się do budynku, w którym jest ich cel, odnajdują poszukiwaną dwójkę oraz chwilę podsłuchują ich rozmowę. W jej trakcie ojciec wychwala swojego syna, uważa, iż ten świetnie się nadaje do przejęcia jego interesów. Młodzieniec nie jest tym zainteresowany, aczkolwiek rodzic go nie słucha.

Splinter stwierdza, iż chce porozmawiać z młodszym z podglądanych na osobności. Posyła więc Raphaela i Donatella, by sprawdzili pozycje strażników oraz czy wyjścia są obstawione. W trakcie tegoż patrolu chłopcy podsłuchują rozmowę dwóch mężczyzn, z której wynika, iż ci zamierzają zaatakować i zabić obecnych w budynku członków klanu Gosei. Żółwie biegną więc powiedzieć o tym mistrzowi. Z tego, co usłyszeli, w pobliżu ma znajdować się czterech asasynów, aczkolwiek nie mają co do tego stuprocentowej pewności, gdyż rozmowa była bardzo cicha, przez co trudno było wszystko zrozumieć. Szczur każe Leonardo zostać razem z nim, zaś pozostałym znaleźć oraz pozbyć się owych skrytobójców.

Trójka żółwi bez większego problemu pozbywa się trzech celów, aczkolwiek nie udaje im się znaleźć czwartego. Postanawiają zatem wrócić do brata i Lea, w razie gdyby ostatni z zabójców się tam pojawił. Nie zdołali jednak dotrzeć na czas - obiad Gosei zakłócił czwarty asasyn z karabinem. Ojciec Hattoriego zdołał go zasłonić, ale sam został postrzelony.

Widząc to zmutowany szczur i Leonardo wychodzą z ukrycia. Drugi z nich zabija napastnika, pierwszy zaś podchodzi do poszkodowanego. W międzyczasie pojawia się także reszta mutantów zwabiona odgłosem wystrzałów.

Hattori rozpacza nad martwym ciałem ojca. Po chwili zauważa jednak Splintera i jego świtę. Sądzi, że zwariował, aczkolwiek jego dziadek w ciele mutanta prędko wyjaśnia mu, o co chodzi. Następnie każe żółwiom zablokować wszystkie drzwi, by nikt im nie przeszkadzał, a sam przechodzi do rytuału przekazania samurajskiego ducha. W momencie ukończenia go Splinter wraca do swojego ciała.

Wtem przed dach wbija się do pomieszczenia jeszcze jeden, nieprzewidziany zabójca chcący zgładzić Hattoriego. Ten jednak z łatwością pokonuje go dzięki umiejętnościom przejętym wraz z samurajskim duchem. Mężczyzna jest zdziwiony swoją mocą. Zapewnili mu ją przodkowie, aczkolwiek to, co postanowi z nią zrobić, to jego decyzja. Żółwie i Splinter zaś, jako iż wykonali już swoją misję, wracają do domu.

Koniec spoilera. Kliknij, aby zwinąć.

Linki zewnętrzne Edytuj