FANDOM

 TO NIE JEST 
 KRESKÓWKA 
 DLA DZIECI 
Teenage Mutant Ninja Turtles #1
Pierwszy numer... gdzie wszystko się zaczęło!

StreszczenieEdytuj

W mieście tak dużym jak Nowy Jork łatwo jest coś ukryć. Jedną z jego tajemnic są cztery zmutowane żółwie, które, pod okiem swego szczurzego mistrza, nauczyły się ninjutsu, a teraz muszą wypełnić misję, dla której przekazano im tę wiedzę - pokonać zabójcę osoby ważnej dla ich przybranego ojca, a tym samym głowę nowojorskiego odłamu Klanu Stopy, Shreddera.

BohaterowieEdytuj

FabułaEdytuj

Tmnt-ico-comic
Poniżej znajdują się SPOILERY! Kliknij, aby rozwinąć.
Czytasz na własne ryzyko!

Cztery zmutowane żółwie walczą z około piętnastoma uzbrojonymi bandytami z gangu Fioletowych Smoków. Przeciwnicy nie marnują czasu na walkę wręcz i niemal od razu przechodzą do ostrzału, lecz i to ich nie ratuje. Żółwie pokonują ich wszystkich. Braciom udało się zwyciężyć ich pierwszą poważną potyczkę. Kiedy wezwana przez kogoś policja przyjechała, znalazła to, co zostało po gangu Fioletowych Smoków, cztery żółwie zaś zdążyły już zejść do kanałów.

Po powrocie do domu nastolatkowie opowiadają Splinterowi o swoim zwycięstwie. Cieszy ono szczurzego mistrza. Dzięki niemu bowiem może stwierdzić, iż nadszedł już czas, aby opowiedzieć im o swojej przeszłości oraz misji, do której trenował ich przez ostatnie trzynaście lat.

Dwadzieścia lat temu Splinter był młodym szczurem, kupionym jako zwierzątko domowe przez wojownika ninja zwanego Hamato Yoshi. Klatka gryzonia była trzymana w jego dojo, dzięki czemu pupil mógł oglądać codzienne treningi swego mistrza. Yoshi'ego bawiło oglądanie jak zwierzątko próbuje naśladować jego ruchy, lecz, wbrew pozorom, to było coś więcej, niż zwykła zabawa. Z czasem dzięki takim działaniom Spliter nauczył się od Hamato sztuki ninjitsu. Nie mógł mieć w tym lepszego nauczyciela - jego pan był najlepszym wojownikiem w swoim klanie, zwanym Klanem Stopy - grupie najgroźniejszych skrytobójców w Japonii.

W klanie był również mężczyzna imieniem Oroku Nagi. Yoshi i Nagi zaciekle rywalizowali ze sobą w każdej dziedzinie, a zwłaszcza w miłości - obiektem uczuć obu z nich okazała się ta sama kobieta, Tang Shen. Obaj próbowali zdobyć jej serce, lecz ona od początku kochała jedynie Yoshi'ego. Oroku Nagi był chorobliwie o nią zazdrosny, co doprowadziło do tragicznej sytuacji. Pewnej nocy przyszedł do niej i prosił o jej miłość. Kobieta jednak odmówiła mu, więc, napędzany wielkim gniewem, zaatakował ją. W tym momencie zjawił się Hamato, chcąc odwiedzić ukochaną. Zastawszy zaistniałą tam sytuację, wpadł w furię i, utraciwszy nad sobą kontrolę, zamordował Nagiego.

Zabójstwo członka własnego klanu okryło hańbą młodzieńca i jego rodzinę. W związku z tym miał dwa rozwiązania - popełnić seppuku i mieć nadzieję na odzyskanie honoru w następnym życiu, bądź uciec z Shen do innego kraju, gdzie spróbuje rozpocząć swe życie na nowo. Wybrał drugą opcję. Wraz z partnerką i szczurem przeprowadził się do Nowego Jorku, gdzie otworzył własną szkołę walki.

Tymczasem w Japonii młodszy brat Nagiego, Saki, poprzysiągł pomścić śmierć brata. Chłopak rozpoczął intensywny trening, aż w końcu przerósł swych nauczycieli, z czasem zaś jego nienawiść do Yoshi'ego stała się głębsza i bardziej zajadła. Kiedy miał zaledwie osiemnaście lat, otrzymał rolę przywódcy odłamu Klanu Stopy w Nowym Jorku. Pod dowództwem Sakiego Stopa została wplątana w wiele przestępstw. Saki, nazywany teraz Shredderem, był sukcesywny ale nie usatysfakcjonowany, w jego sercu bowiem wciąż płonęła nienawiść do Hamato i jego żony.

Pewnej nocy, około piętnaście lat przed współczesnymi wydarzeniami, Yoshi wrócił po pracy do domu, a jego oczom ukazała się martwa Shen, a także jej zabójca, z którego ręki chwilę później zginął też sam Hamato.

Podczas walki klatka Splintera została zniszczona i szczur był wolny. Jakiś czas później, kiedy przeszukiwał śmieci w nadziei na znalezienie posiłku, był świadkiem niebezpiecznego zdarzenia. Niewidomy mężczyzna prawie został potrącony przez ciężarówkę. W ostatniej chwili jednak młody mężczyzna uratował niewidomego, a z gwałtownie skręcającego, próbującego ich wyminąć pojazdu wypadł tajemniczy kanister, wytrącił chłopcu terrarium z czterema żółwikami i spadł wraz z nimi do kanałów, tłukąc się i oblewając gady swoją zawartością. Szczur podążył za żółwiami i, nie wiedząc dokładnie, czemu to robi, wsadził je do kubka po kawie, po czym zabrał ze sobą, by oczyścić z substancji.

Następnego ranka obudził się i zauważył, iż cztery żółwie są dwa razy większe i bardziej rozumne. Dziwna ciecz zadziałała też na niego - Splinter zrobił się nie tylko większy, ale również inteligentniejszy. Z dnia na dzień proces ten postępował, aż w końcu jeden z żółwi nauczył się wypowiedzieć imię szczura. Z czasem bracia zaczęli mówić więcej i naśladowali niemal ludzkie ruchy Splitera, więc ten nauczył ich wszystkiego, co potrafił oraz przekazał im swą wiedzę o świecie. Z czasem żółwie stały się prawdziwymi ninja, którym nadał imiona wybrane z książki o renesansie: Leonardo, Michelangelo, Donatello i Raphael.

Teraz, gdy młodzieńcy są już tak sprawnymi wojownikami, szczur prosi ich o pomszczenie swojego pana i jego małżonki. Raphael został wysłany przez Splintera, by ten dostarczył do Shreddera wiadomość o wyzwaniu. Młodzieniec sprawnie pokonał straże, po czym wrzucił przywiązany do swojego sai list dla Sakiego przez okno, a następnie zniknął.

Żółwie dostają się na umówione wcześniej miejsce pojedynku. Shredder pojawia się niedługo po nich. Nie rozumie, dlaczego zemsta za Hamato przychodzi dopiero po piętnastu latach, jednak jest zdecydowany, by zakończyć to raz na zawsze wraz ze swoimi podwładnymi. Żółwie pokonują z niemałym trudem ninja klanu Stopy, lecz przeciwnicy pozostawili na po sobie liczne rany. Teraz zaś mutanci muszą walczyć z samym mistrzem, który bez problemu pokonuje jednego po drugim. Mutanci decydują się na walkę zespołową. Ostatecznie Leonardo przebija swoją kataną Shreddera.

Umierający Saki chce, by żółwie go dobiły, jednak te nie robią tego. Leonardo chce wręczyć pokonanemu katanę, by dać mu ostatnią szansę na zachowanie honoru i popełnienie seppuku. Ten jednak odmawia i wyciąga granat. Nie udaje mu się go jednak zdetonować u góry, gdyż Donatello spycha go z dachu. Ładunek wybucha podczas upadku mężczyzny, zakańczając tym samym jego żywot.

Koniec spoilera. Kliknij, aby zwinąć.

CiekawostkiEdytuj

  • Druk PBBZ był ograniczony do 3000 egzemplarzy i dystrybuowany przez "PBBZ Comic Con Small Press Fest" Ralph'a DiBernardo.

Linki ZewnętrzneEdytuj