FANDOM

 TO NIE JEST 
 KRESKÓWKA 
 DLA DZIECI 

Teenage Mutant Ninja Turtles #15
Dome Doom!

Streszczenie Edytuj

Podczas gdy Casey, Raph i Mikey odwiedzają sklep z komiksami, zostaje on napadnięty przez dziwne stworzenia o nieludzkim wyglądzie. W trakcie tegoż ataku grupa zapoznaje się z Justice Force - drużyną superbohaterską, której nemezis, Doktor Dome, jest sprawcą napaści na sklep. Jest to jednak, jak sam zapowiedział w holograficznej wiadomości, dopiero początek działań złoczyńcy. Dlatego też Justice Force wzywa wszystkich swoich członków do siedziby w Northampton, aby przedyskutować sytuację wraz z nowo wmieszanymi w sprawę mutantami i Jonesem. Postąpili jednak dokładnie tak, jak ich wróg przewidywał, przez co sprowadzili na swoją kryjówkę armię wrogich stworów. By ocalić organizację, muszą zniszczyć je wszystkie oraz pokonać ich twórcę, doktora Dome.

Bohaterowie Edytuj

Fabuła Edytuj

Tmnt-ico-comic
Poniżej znajdują się SPOILERY! Kliknij, aby rozwinąć.
Czytasz na własne ryzyko!
Casey, Raph oraz Mikey wybierają się razem do sklepu z komiksami w Northampton. Podczas przeglądania różnych tytułów Jones przez przypadek potrąca pewną osobę, przez co ta upuszcza kartony z towarem. Mężczyzna postanawia pomóc jej je pozbierać, podczas czego zauważa nietypowy wygląd persony. Nie ma jednak zbyt wiele czasu, aby się przyjrzeć - już moment potem przez witrynę sklepu do środka wpadają dziwne, nieduże, uzbrojone roboty i zaczynają demolować pomieszczenie.

Podczas walki ze stworami żółwie oraz Casey wpadają na dwóch superbohaterów, z czego jeden to mężczyzna, którego wcześniej Jones przypadkiem potrącił. Wtem okazuje się, iż jeden ze zniszczonych robotów zawiera holograficzną wiadomość, w której doktor Dome, ich twórca, zapowiada Justice Force (grupie, do której należą superbohaterowie), iż to dopiero początek jego działań. Po obejrzeniu nagrania Stainless Steve postanawia nadać sygnał do pozostałych członków swojej organizacji i poprosić ich o spotkanie w bazie w Northampton, aby przedyskutować tę sytuację oraz wymyślić sposób na zaradzenie jej. Nie wie jednak, iż zrobił dokładnie to, na co liczył doktor Dome.

Jakiś czas później żółwie (już w komplecie) docierają razem z Casey'm i Stevem do siedziby Justice Force, gdzie poznają pozostałych bohaterów należących do grupy. Rozmowy z nimi przerywa jednak tajemniczy odgłos dochodzący z dachu. Rozdzieliwszy się, część mutantów oraz Casey ruszają tam sprawdzić, co się dzieje. Okazuje się, iż stwory, które spotkali już w sklepie z komiksami, Domeoidy, oblężyły budynek.

Podczas gdy jedni walczą na dachu, drudzy muszą radzić sobie z robotami, które wdarły się już do środka. Obie drużyny szybko jednak zwyciężają. Aczkolwiek po wyjściu na zewnątrz czeka ich jeszcze jedna niespodzianka - wielki Domeoid, wewnątrz którego siedzi sam doktor Dome. Walka z nim nie trwa długo - jednej z superbohaterek wystarczył pojedynczy kopniak, aby go zniszczyć.

Wydobyty z maszyny Dome, gdy zapytano go o powód ataku, wyjawia, iż szukał właśnie kobiety, która go pokonała. Okazuje się jednak, że pomylił ją z jej matką - zamiast Bernice, swojej dawnej ukochanej, która zmarła trzy lata wcześniej, znalazł Anandę, jej córkę. Wytyka mu ona, iż zamiast dojrzeć, całe życie żył swoją obsesją na punkcie jej rodzicielki. Mimo tego jednak Justice Force są gotowi przyjąć go w swoje szeregi i pomóc zaleczyć dawne urazy.

Epilog

Siedzący na tarasie żółwi bracia obstawiają, jak długo Dome, Steve i Metalhead będą w stanie pozostać współlokatorami. Ostatecznie uznają, iż szanse to pół na pół. W końcu czas podobno leczy rany.

Koniec spoilera. Kliknij, aby zwinąć.

Ciekawostki Edytuj

  • Zgodnie z chronologią komiks ten jest kontynuacją części trzynastej.
  • Z powodu opóźnień piętnasta część komiksu została wydana dopiero po szesnastej.