FANDOM

 TO NIE JEST 
 KRESKÓWKA 
 DLA DZIECI 

Teenage Mutant Ninja Turtles #14
The Unmentionables

Streszczenie Edytuj

Podczas patrolu na przedmieściach Northampton, Casey Jones dostrzega brak mosiężnej krowy, którą pamiętał jeszcze z dzieciństwa. Okazuje się, iż została ona skradziona. Od dawna pozbawiony ciekawych zajęć mężczyzna postanawia zająć się tą sprawą i odnaleźć złodziei. Sprawa okazuje się jednak znacznie poważniejsza oraz bardziej skomplikowana, niż początkowo on, April i żółwie sądzili.

Bohaterowie Edytuj

Fabuła Edytuj

Tmnt-ico-comic
Poniżej znajdują się SPOILERY! Kliknij, aby rozwinąć.
Czytasz na własne ryzyko!
Casey patroluje miasto Northampton i próbuje odkryć miejsce, w którym tamtejsi bandyci się spotykają. Niestety, jego poszukiwania są tego wieczoru bezowocne, jednakże mężczyzna trafia na ulicę, na której wraz z kuzynem często się bawili. Postanawia się nią przejść, w międzyczasie wspominając ich wspólne dzieciństwo. Doprowadza go to do sklepu ze słodyczami, obok którego zawsze stała figura krowy naturalnych rozmiarów. Aczkolwiek kiedy chce ją zobaczyć, okazuje się, iż ta zniknęła.

Mężczyzna od razu informuje o tym znanego sobie z dzieciństwa właściciela sklepu. Ten jest załamany zniknięciem swojej własności. Wzywa policję, jednakże ci, dowiedziawszy się, iż nie ma wśród znajomych właściciela nikogo, kto miałby motywację do kradzieży, uznaje to za zwykły żart. Naturalnie pośle patrol, aby rozejrzał się za zgubą, ale nie traktuje kradzieży zbyt poważnie, co nie podoba się Jonesowi. Mimo iż funkcjonariusz każe mu zostawić tę sprawę mundurowym, Casey całą noc spędza na poszukiwaniach na własną rękę.

Rano żółwie zastanawiają się, gdzie może podziewać się Jones. Mężczyzny nie było całą noc i nie wrócił do tej pory. April jest o to na niego zła - brunet miał zawieść ją do pracy, ponieważ ona sama wybitnie nie lubi prowadzić jego ciężarówki. Już wtedy jest spóźniona do pracy, a na domiar złego nie może go znaleźć. W momencie, kiedy kobieta zaczyna wyklinać Casey'ego, ten zjawia się, cały przemarznięty, po czym, wybełkotawszy coś o poszukiwaniach wielkiej krowy, pada na ziemię. O'Neil dopada do niego i dopytuje, czy wszystko z nim gra. Mężczyzna twierdzi, że tak, jednak kiedy chce opowiedzieć kobiecie coś więcej o sprawie krowy, przez którą spędził całą noc poza domem, ta wychodzi do pracy zanim jeszcze Jones zdąża się rozgadać.

Podczas obsługiwania klientów w barze, April przypadkowo jest świadkiem rozmowy na temat poszukiwanej przez Jonesa krowy. Postanawia zadzwonić do niego i przekazać mu informacje, które podsłuchała, dzięki czemu Casey dowiaduje się, gdzie szukać wskazówek dotyczących tej sprawy. Na nieszczęście kobiety, jeden z mężczyzn, o którego rozmowie właśnie opowiedziała przez telefon, słyszy jej konwersację.

Niedługo później Casey dociera do hotelu, o którym wspominała April i próbuje wyciągnąć od recepcjonistki imię osoby, która mieszka pod wskazanym w podsłuchanej rozmowie adresem, jednakże nie udaje mu się to - zostaje wyrzucony przez ochronę. Po chwili zjawia się jednak O'Neil, której próba pozyskania informacji okazuje się owocniejsza - podsłuchuje rozmowę osób, od których wcześniej dowiedziała się o tym hotelu, z której wynika, iż zamierzają zjawić się tego wieczoru na hotelowym balu. Kobieta postanawia więc iść tam wraz z Casey'm, a także w tym samym czasie posłać żółwie, by włamały się do pokoju, o którym mówili złodzieje krowy.

Podczas gdy mutanci przez przypadek włamali się nie do tego pokoju, co trzeba, Jones i O'Neil nieumyślnie rozdzielają się na balu. W stronę kobiety zaczyna zmierzać ochroniarz, więc ta, nie posiadająca zaproszenia, próbuje mu umknąć. W trakcie tego wpada jednak na grupę mężczyzn powiązanych z kradzieżą krowy i ostatecznie zostaje przez nich pojmana. Całe zajście przez okno zauważają żółwie, które postanawiają zabrać samochód Casey'ego i śledzić nim pojazd porywaczy.

Podczas gdy Jones podsłuchuje w męskiej łazience rozmowę o poszukiwanej krowie, żółwie odnajdują April. Mutanci wparowują do budynku akurat w momencie, gdy kobieta zaczyna odgrażać się porywaczom rychłym przybyciem swoich przyjaciół. Nastolatkowie szybko pokonują i wiążą przeciwników, po czym próbują wyciągnąć od nich informacje o krowie. Okazuje się, iż mężczyźni to rodzina właściciela sklepu, współwłaściciele statuy, którą teraz chcieli odzyskać oraz wrócić z nią na Słowację, skąd pochodzą. Żółwie dowiadują się też, że figura nie jest z mosiądzu, a złota, i właśnie dlatego bracia wywieźli ją z rodzinnych stron przed rewolucją. Mutanci mają jednak wrażenie, iż wciąż nie jest to cała historia stojąca za tym zajściem.

Leo nie bardzo podoba się wizja oddawania złotej krowy od razu w ręce policji. W związku z tym oraz faktem, że są w posiadaniu kamery oraz telefonu stacjonarnego, wpada na pewien pomysł. Dzwoni więc do pewnego mężczyzny i poleca mu zjawić się w miejscu ukrycia krowy z pięcioma milionami dolarów, bo w innym wypadku naśle na niego policję. Mężczyzna przytakuje i rozłącza się, po czym woła swoich podwładnych oraz, wychodząc, oznajmia im, że mają "mały problem".

Podczas gdy Casey przez przypadek trafia na złą farmę, żółwie i April czekają już przygotowani na przyjazd gangsterów. Choć mają broń, nie zamierzają z niej strzelać - jest im ona potrzebna jedynie do zastraszenia przeciwników, chcą przetrzymać ich jak najdłużej, aby wezwana na miejsce policja zdążyła przybyć, zanim uciekną.

Kiedy wezwani przez żółwie przybywają na umówione miejsce, rozpoczynają się negocjacje co do ceny statuy. Ludzie chcą jednak zobaczyć posąg przed zapłatą, a gdy jeden z żółwi zdejmuje z niej płachtę, ku zaskoczeniu wszystkich pod spodem jest atrapa. Wtem z szopy wyjeżdża auto, taranując przy tym wejście do niej, zaś na jego pace jest przywiązana prawdziwa krowa ze złota. Prowadzą je zaś bracia, którzy wcześniej porwali April - niepilnowani przez nikogo zdołali się uwolnić i uciec.

Zarówno żółwie oraz O'Neil, jak i wezwana przez nich wcześniej grupa mężczyzn, rusza w pościg za złodziejami. Pierwszy jednak dopada do nich Jones, który akurat jechał taksówką w stronę farmy, a widząc auto uciekające z poszukiwaną przez niego złotą krową, zmusił kierowcę do gonienia jej i ostatecznie dał radę strącić samochód złodziei z szosy.

Po chwili do Jonesa dołączają mężczyźni chcący odkupić krowę. Chcą oni zatrzymać braci, którzy ją ukradli, jednak wtedy okazuje się, iż jeden z ich grupy jest tajnym agentem, który wzywa siły specjalne i zarządza aresztowanie nie tylko złodziei, ale i szajki, między którą się wmieszał. Okazuje się bowiem, iż dowódca grupy to zbrodniarz, którego policja od lat próbowała złapać na gorącym uczynku - i wreszcie się udało.

Widząc z pewnej odległości helikoptery, jadące z April żółwie postanawiają wysiąść i śledzić latające maszyny na przełaj, przez las. O'Neil w tym czasie dociera na miejsce zajścia samochodem. Znalazłszy tam Casey'ego, wraz z nim zostaje przepytana przez tajnego agenta o całą tę historię. Jedyne, o co mężczyzna dopytuje po wysłuchaniu ich, to to, kim są wspomniani przez nich czterej bracia, którzy im pomagali - z nimi także chciałby porozmawiać. Jonesowi i April udaje się jednak wybrnąć z tego bez zdradzania tożsamości mutantów - żółwie w aktach sprawy zostają ostatecznie wpisani jako "niewymienialni" (Unmentionables - stąd tytuł).

Koniec spoilera. Kliknij, aby zwinąć.

Linki zewnętrzne Edytuj