FANDOM

Splinter - przybrany ojciec głównych bohaterów. Jest im ojcem i nauczycielem od czasu, gdy wspólnie ulegli mutacji w serialu z 2003 roku.

Kiedy walczy prawdziwy mistrz ninjutsu każda broń jest dobra.

—Splinter w odcinku Shredder Atakuje Cz.1

OpisEdytuj

Splinter jest szarym szczurem poruszającym się na dwóch nogach. Nie jest za wysoki (niższy od żółwi). Zazwyczaj nosi na sobie brązowe szaty mnicha. Sam jest opanowaną i spokojną osobą. Zawsze służy radą dla swoich synów. Posiada niezwykłe umiejętności jak przystało na mistrza. Nie potrafi obsługiwać się nowościami technologicznymi i używanie ich przynosi mu więcej nerwów niż korzyści. Jest raczej tradycjonalistą, jednak nie przeszkadza mu to od czasu do czasu obejrzeć serialu w telewizji (nie wymieniono nazwy).

HistoriaEdytuj

PrzeszłośćEdytuj

Splinter rozpoczął swoje życie jako zwykły szczur w Japonii, który odnalazł drogę do domu Przedwiecznego. Kiedy został odkryty, jego życie uratowała adoptowana córka Przedwiecznego Tang Shen, która przygarnęła go jako zwierzątko. O miłość dziewczyny rywalizowało dwóch mężczyzn: Hamato Yoshi oraz Yukio Mashimi (przyjaciel z dzieciństwa Yoshiego). Obaj mężczyźni dołączyli do Utromów i zostali Strażnikami. Niestety zazdrość Mashimiego rosła, zarówno w rozwojowi jako Strażnik, jak i w miłości do Tang Shen. Doprowadziło go to do zamordowania dziewczyny oraz zdradzenia Shredderowi położenia Utromsów. W odwecie Yoshi zabił dawnego przyjaciela i wraz z Utromami oraz zwierzątkiem swojej ukochanej udaje się do Ameryki. W tym czasie nadaje szczurowi imię - Splinter.

Szczur każdego dnia przygląda się treningom swojego nowego pana i próbuje go naśladować. Ostatecznie Yoshi zostaje wyśledzony i zabity przez Shreddera, który chce poznać aktualną kryjówkę Utromsów. Splinterowi udaje się uwolnić ze zniszczonej klatki i zaatakować Huna pozostawiając na jego twarzy bliznę, lecz zostaje wyrzucony przez okno na ulicę.

Jakiś czas później będąc w kanałach i szukając jedzenia, znalazł cztery małe żółwie umazane w dziwnej tajemniczej mazi, a ponieważ zrobiło mu się ich żal postanowił wsadzić je do puszki po kawie. Podczas tej czynności jeden z żółwi otrząsnął się z tajemniczej substancji pochodzącej z pojemnika, przez co jej znaczna część znalazła się na pysku szczura. Zwierzę zabrało czwórkę braci ze sobą do swojego legowiska. Gdy obudził się następnego ranka był dużo większy i mądrzejszy niż wcześniej, z resztą podobnie jak żółwie. Zaczął szkolić swoich małych uczniów w sztuce ninjitsu, a kiedy dorośli nadał im imiona renesansowych artystów.