FANDOM

 TO NIE JEST 
 KRESKÓWKA 
 DLA DZIECI 

Raphael - najbardziej agresywny i skłonny do przemocy z żółwi w oryginalnych komiksach.

WyglądEdytuj

Raphael jest niewysokim zmutowanym żółwiem - stworzeniem o brudnozielonej skórze, trzech masywnych palcach u rąk i jedynie dwóch u stóp, a także skorupie osłaniającej tułów. Jest dosyć umięśniony. Nosi standardowe w swojej rodzinie wyposażenie - ochraniacze na kolanach oraz łokciach, pas oplatający skorupę w talii oraz bandaże ochronne na nadgarstkach. Jego bandana, podobnie jak w wypadku braci, jest czerwona. Elementem wyróżniającym go od rodzeństwa są dwa sztylety sai zatknięte za pasek.

Charakter Edytuj

Żółw jest zdecydowanie najbardziej żywiołowym członkiem swojej rodziny - potrafi w mgnieniu oka przejść z furii w załamanie, co zostało pokazane podczas jego pobytu na farmie (TMNT #11). Mutant nie stroni od przemocy, a wręcz jej nadużywa. Często jest prowodyrem różnych kłótni, nie ma w zwyczaju odnoszenia się do innych z szacunkiem. Zdarza mu się w gniewie tracić nad sobą kontrolę. Młodzieniec jest dość odważny i zwykle skory do działania, ale nie grzeszy cierpliwością.

Przeszłość Edytuj

Pierwotnie Raphael był zwykłym, małym żółwikiem do hodowania w terrarium. Został wraz ze swoimi braćmi zakupiony przez chłopca imieniem Chester, jednakże gdy ten wracał ze swoimi nowymi pupilami do domu, kanister, który wypadł z przejeżdżającej ciężarówki, odbił się od jezdni i wytrącił Manley'owi żółwiki, które wraz z nim wpadły do otwartej studzienki.

Po zalane zieloną cieczą z fiolki zwierzątka niedługo później przyszedł Splinter, będący wtedy jeszcze zwyczajnym szczurem. Pozbierał on gady do kubka po kawie i zabrał do swojej norki, gdzie wyczyścił je z dziwnej mazi, samemu się przy tym nią brudząc. Już niedługo później Splinter, Raphael oraz jego bracia zaczęli powoli mutować - najpierw stawali się coraz więksi, a później też bardziej inteligentni.

Widząc rozwój stworzonek, Splinter postanowił przekazać im swoją wiedzę z zakresu ninjutsu, którą udało mu się nabyć jeszcze przed rozpoczęciem życia na wolności. W ten sposób Raph, Leo, Mikey i Don zostali wyszkoleni na potężnych wojowników.

Relacje Edytuj

Donatello Edytuj

Między tą dwójką notorycznie wybuchają sprzeczki, zwykle bez żadnego dobrego powodu. Podczas gdy Raphael chce mieć wszystko "na wczoraj", Don woli zaczekać i poprawnie rozplanować swoje działania oraz ma swoją hierarchię ważności zajęć, a także po prostu nie ma ochoty usługiwać bratu, który zwykle nawet nie prosi go o pomoc, a jej żąda.

Casey Jones Edytuj

Mężczyzna ma dość podobny do żółwia charakter, dlatego też ta dwójka, mimo początkowych problemów, dogaduje się ze sobą całkiem nieźle. Jones i Raphael spędzają wspólnie czas głównie na ćwiczeniu walki.

CiekawostkiEdytuj

  • To wcielenie Raphaela pojawia się w filmie "Turtles Forever", a głosu użycza mu Sean Schemmel.
  • Żółw przepada za piwem.
  • Uwielbia święta Bożego Narodzenia.
  • Wraz ze swoimi braćmi wystąpił gościnnie w serialu z 2012 roku (odcinek Inny Wymiar Żółwia).