FANDOM

Pasożytnicza Osa - ogromna zmutowana osa, pojawiająca się w odcinku Użądleni.

OpisEdytuj

Jajo osy

Jajo osy

Osa jest wynikiem badań i eksperymentów z mutagenem Kraangów na stawonogach. Z wyglądu przypomina zwyczajną pasożytniczą osę, jednak jest dużo większa. Donnie wspomina, iż mutanci są zazwyczaj człekokształtni, a wcześniej nie natknęli się na tak ogromne zwierzęta.

ZdolnościEdytuj

Osy są wyjątkowo wytrzymałe, a ich uderzenia żądłami mogą przebić nawet metalowe drzwi czy zrobić dziurę w ścianie.

Styl życiaEdytuj

Podobnie jak u swoich naturalnych odpowiedników, głównym celem życiowym zmutowanej Pasożytniczej Osy, jest rozmnażanie. Cykl ten jest niezbędny dla przetrwania gatunku. Zasadniczo jeden osobnik składa jedno jajo, z którego wykluwają się trzy nowe osobniki. Zazwyczaj ów owad, który zniósł jajo, by zapewnić mu bezpieczeństwo i pokarm żądli inne zwierzę, tym samym wstrzykując do jego krwi substancję, która powoduje iż użądlona istota, chroni jajo nawet za cenę własnego życia, by po wykluciu osy stać się jej pokarmem. Zarażone zwierzęta same potrafią roznosić wirusa poprzez gryzienie. Osy już po wykluciu są dorosłe i zdolne do rozmnażania. Po utracie żądła osa zdycha.