FANDOM

 TO NIE JEST 
 KRESKÓWKA 
 DLA DZIECI 

Oroku Saki - wojownik ninja, członek Klanu Stopy, młodszy brat największego klanowego rywala Hamato Yoshiego w oryginalnych komiksach.

Wygląd Edytuj

Saki to młody mężczyzna o azjatyckich rysach, czarnych, krótkich włosach oraz oczach tej samej barwy. W trakcie jego wystąpień najczęściej można ujrzeć go w dwóch strojach - służbowym (koszula z jasnym krawatem oraz eleganckie spodnie) oraz w zbroi zakładanej do walki.

Osobowość Edytuj

Japończyk jest pewnym siebie i swoich umiejętności wojownikiem nie stroniącym od zabijania. Nie ma litości wobec przeciwników, ale i honoru także nie, co udowodnił w trakcie walki z żółwiami. Nie żałuje swoich dawnych grzechów, nie waha się też przed popełnianiem kolejnych.

Przeszłość Edytuj

Gdy jego brat, Oroku Nagi, zginął z ręki Hamato Yoshiego, Saki był jeszcze małym, siedmioletnim chłopcem. Dziecko bardzo przeżyło śmierć bliskiego i poprzysięgło zemstę za niego. Wkrótce zaczął uczyć się sztuki ninjutsu, aż w końcu był w stanie pobić nawet swoich nauczycieli. Przez lata treningu jego żądza mordu na Yoshim nie osłabła, a wręcz przeciwnie, stała się głębsza i silniejsza.

Gdy młodzieniec osiągnął pełnoletność, mistrz Klanu Stopy wyznaczył go na lidera nowojorskiego oddziału ich klanu. Sakiemu bardzo to odpowiadało, tam bowiem przeprowadził się morderca jego brata. W niedługim czasie mężczyzna rozwinął swoją grupę na tyle, by stała się w mieście siłą, z którą trzeba się liczyć. Stopa brała udział w wielu kryminalnych przedsięwzięciach, a zwłaszcza morderstwach na zlecenie. Oroku był sukcesywny, aczkolwiek wciąż nie zadowolony.

Pewnego dnia wreszcie nastąpił dzień jego ataku. W pierwszej kolejności Saki zabił Tang Shen, ukochaną swojego wroga, którą zastał samą w mieszkaniu. Po powrocie Yoshiego z pracy między mężczyznami nawiązała się walka, która była dla Hamato śmiertelna w skutkach.

Historia Edytuj

Teenage Mutant Ninja Turtles nr 1 (Mirage) Edytuj

Niedługo po tym, jak Splinter opowiedział żółwiom o swojej przeszłości, Oroku Saki otrzymał wiadomość z wyzwaniem do bitwy. Zwycięstwo w niej ma być szansą na oczyszczenie swego honoru po zabójstwie Hamato Yoshiego. Shredder pojawił się na miejscu spotkania, gdzie czekały na niego cztery zmutowane żółwie. Początkowo posłał do walki z nimi najlepszych członków swego klanu, ci jednak prędko polegli. Samodzielnie z łatwością odpierał ataki Leonarda, Michelangela, Donatella i Raphaela gdy działali w pojedynkę, aczkolwiek gdy połączyli siły, Saki nie dał rady. Mutanty dały mu możliwość zachowania resztek honoru i popełnienia seppuku, lecz mężczyzna, zamiast z niej skorzystać, postanowił spróbować zabrać ze sobą do grobu także przeciwników - wyciągnął granat mogący zmieść całe ich pole bitwy (dach budynku) z powierzchni ziemi. Donatello zdążył jednak zepchnąć Oroku z dachu, zanim ten aktywował ładunek. Mężczyzna zmarł.

Hm... It seems that the Shredder... has been shredded!

—Leonardo, Teenage Mutant Ninja Turtles nr 1 (Mirage)

What Goes Around... ...Comes Around! Edytuj

Klon Shreddera pojawia się pod koniec rozdziału, gdy Leonardo trafia na otwarty teren wypełniony wojownikami Klanu Stopy. Saki pokonuje żółwia, pozostawiając po sobie poważne obrażenia na jego ciele.

...He's... back... the... Shredder...!!!

—Leonardo, Leonardo Micro-series

Cytaty Edytuj

Come face your doom!!!
But that was just students fighting students... now you must face a teacher-- a master!
Come! One at a time, or all at once, I don't care... for only I will leave here alive!
Bah... four fools!

Ciekawostki Edytuj

  • Choć prawdziwy Saki umarł w pierwszej części komiksu, powraca na jego karty jako klon ponad dziesięciu rozdziałów później.