FANDOM

Booyakasha!

—Michelangelo

Michelangelo - jeden z głównych bohaterów serii z 2012 roku. Wesoły, aktywny i zawsze optymistycznie nastawiony.

Wygląd

Mikey jest jasnozielonym żółwiem, który nosi pomarańczową bandanę z najkrótszymi końcami. Ma jasnoniebieskie oczy, co sprawia, że wydaje się być jeszcze bardziej dziecinny od pozostałych członków rodziny. Jest najniższy i najmłodszy ze swoich braci. Posiada piegi, które zostały dopiero dodane w wersji z 2012 roku.

Osobowość

Mike jest najmłodszym, a co za tym idzie najmniej dojrzałym z braci. Entuzjastyczny, pozytywny, towarzyski i kreatywny to cechy, które idealnie opisują tego wesołego żółwia. Uwielbia bawić się, żartować i robić żarty swoim braciom. Uwielbia wszystko co nowe i na topie. Bardzo chciałby stać się częścią ludzkiego społeczeństwa. Twierdzi, że ludzie na pewno zaakceptowaliby ich, gdyby tylko dali im na to szansę. Jego roztrzepanie i lekka głupota, często sprowadza na grupę kłopoty. Mikey uwielbia również wymyślać nazwy dla nowych wrogów czy też mutantów a nawet urządzeń. Jest bardzo niezadowolony, kiedy ktoś wymyśla je za niego.

Mimo wszystko przejmuje się tym, iż uważa się go za głupka. Zdaje sobie sprawę z faktu, że jest najsłabszy z braci, dlatego też w odcinku Mikey Ma Wysypkę użył on odrzuconej próbki antymutagenu Donniego, by stać się lepszym. W tym samym odcinku dowiadujemy się również, iż przejmuje się on swoim wyglądem.

Historia

Przeszłość

Tuż przed mutacją, został kupiony wraz ze swym rodzeństwem w sklepie zoologicznym przez Splintera, zwanego wówczas Hamato Yoshi. W retrospekcji mistrza widzimy, jak jeden z młodych żółwi turla się i jest to właśnie Mikey.

Wychodząc ze sklepu, Hamato mija dziwnego mężczyznę, którego postanawia śledzić. Jednak, ów człowiek, który tak naprawdę był Kraangiem w ciele robota imitującego człowieka, wyczuwa jego obecność i dochodzi między nimi do walki. Robot upuszcza fiolkę z mutagenem, a zaraz za nim, mistrz czyni to samo z tyrarium, w którym przebywały małe żółwiki, prosto na znajdującą się na ziemi zawartość kapsuły.

Właśnie ów wypadek spowodował, że żółwie wraz ze Splinterem uległy mutacji. Po tym wydarzeniu cała rodzina szukała miejsca do zamieszkania, aż ostatecznie nie padło zamieszkanie w Kanałach.

Relacje

Leonardo

2708624-tmnt2

Relacje między Leonardem, a Mikeym są raczej normalne. Nie konkurują ze sobą, ani nie walczą, poza treningami. Leonardo często irytuje dziecinne podejście i zachowanie młodszego brata, przez co nieustannie go krytykuje.

Mimo wszystko Leo chce chronić swojego brata, za wszelką cenę, co widać m.in w odcinku Ostatnie Starcie Cz.2, czy w Róbcie To Co Ja.

Raphael

Tumblr nm365ruS8b1selbgso1 500

Mikey bardzo lubi drażnić brata, co często nie kończy się dla niego za wesoło. Raphael często się odpłaca mu, bijąc i przezywając go. Ponadto żartuje sobie z niego oraz traktuje, jak gorszego od siebie. Ich relacje bywają bardzo różne, lecz możemy zauwazyć, że łączą ich silne, braterskie więzły, oznaczające to, iż nie są sobie całkiem obojętni.

Donatello

2IQ64

Mikey i Donnie to dwa zupełnie inne światy. Ze względu na dużą różnicę charakterów, bywa między nimi ciężko. Często się nie zgadzają i nie rozumieją. Mikey swoją głupotą denerwuje Donniego, który uważa go za głupszego od siebie i bywa dla niego szorstki. Mimo wszystko umieją się dogadać.

Łuskogłowy

Mikey jest najlepszym przyjacielem Łuskogłowego, obaj darzą się dużym zaufaniem i wzajemną troską. Miechelangelo, jako jedyny z braci chciał pomóc (wtedy jeszcze całkowicie obcemu sobie) mutantowi, gdy ten został zaatakowany i unieruchomiony przez Kraangów.

W czasie gdy pozostałe żółwie udały się na poszukiwania Ogniwa Zasilającego, Mikeyemu udało się lepiej poznać i zaprzyjaźnić z aligatorzym mutantem. Wtedy też żółw nadał imię nowemu przyjacielowi- Łuskogłowy. Michelangelo jest również, jak na razie jedyną osobą, która potrafi uspokoić Łuskogłowego, gdy ten wpadnie w "furię".

Ciekawostki

  • Mikey uwielbia nadawać różne nazwy i ksywki. Sam nawet stwierdza że jest w tym świetny.
  • Jego imię pochodzi od nazwy sławnego, włoskiego rzeźbiarza Michała Anioła.
  • Potrafi wytrzymać pod wodą bez oddychania przez 7 minut.
  • Boi się wiewiórek po przygodach z odcinka Inwazja Wiewióroidów.
  • Jako jedyny z braci potrafi gotować, choć nie zawsze mu to wychodzi. Przygotował m.in. tort z glonów i robaków, własną pizzę.
  • Posiada kolekcje ludzkich majtek.
  • W odcinku Nowy Kumpel, Dawny Wróg dowiadujemy się iż Michelangelo jest miłośnikiem kotów.
  • Ulubioną pizzą Mikey'go, jest pizza z: kwaśnymi żelkami, anchova i papryczkami jalapeno, (odcinek Użądleni).
  • Michelangelo nazwał swoje palce u stóp; Duży Joe, Pan Pazurek oraz Smrodliwe trojaczki (nazwa ta odnosi się do wszystkich palców u jednej stopy). Dowiadujemy się o tym w odcinku Nowy Kumpel, Dawny Wróg.
  • W odcinku Cel: April O'Neil okazało się, że jest świetny w robieniu cieni o różnych kształtach.
  • Posiada własny strój, który nosi, gdy jest w Wymiarze X. Pokazany był w nim w odcinku W Głąb Wymiaru X oraz w Bitwa o Nowy Jork Cz.2
  • Jego ułożenie bandany zależy od nastroju; Kiedy jest pozytywnie nastawiony, jej końce stoją, a gdy traci humor, opadają.
  • Głąb jego umysłu skrywa wiele tajemnic, a zarazem jest zbiorem jednej, wielkiej wyobraźni, (odcinek Podróż do umysłu Mikey'go).
  • Po mimo, że podoba mu się Renet, również czuje słabość do Shinigami, co może świadczyć o jego wahaniach sercowych.
  • Jego końce bandany unoszą się, gdy ten ma dobry humor, bądź opadają, kiedy go traci.
  • Uwielbia wode (odcinek Owari).

Linki zewnętrzne