FANDOM

Lou-Jitsu - Ojciec i mistrz żółwi. To on nauczył ich ninjitsu i japońskich sztuk walki.

Wygląd Edytuj

Jako mutant
Lou-Jitsu jest niskim, burym szczurem o różowawym odcieniu kończyn oraz ogona. Jego, siwe włosy są związane w typowo japoński styl, który potocznie nazywamy Samuraj. Krótka broda oraz pokaźne brwi są w podobnym odcieniu, co fryzura. Także w okolicy uszu rosną mu siwe pasma. Na sobie nosi brązowe kimono z pomarańczowymi elementami w czerwone wzory. Oczy zaś są żółte.

Osobowość Edytuj

Jest pogodnym staruszkiem, który lubi siedzieć przed telewizorem, oglądając japońskie programy, jednak mimo tego ma świetne umiejętności walki; Pierwszy raz widzimy je w odcinku Przytulisia, a w odcinku Szczur pod Przykrywką zaś pokonuje wszystkich swoich synów bez jakiejkolwiek broni. Jednak mimo wszystko chce dla nich, jak najlepiej, ponieważ ich kocha. Posiada również duże poczucie humoru.

Historia Edytuj

CiekawostkiEdytuj

  • Prawdziwe imię Splintera to Lou Jitsu.
  • To dzięki jego ludzkiemu DNA, Baron Draxum zmutował żółwie.
  • Nadal jest nauczycielem i w pewnym sensie biologicznym ojcem żółwi (przez jego DNA).
  • Po raz pierwszy w historii serii ma żółte oczy.
  • Nie mówi do swoich synów po imionach, tylko po kolorach ich bandan.
  • Uwielbia oglądać reklamy, a jego ulubiony program to Mydlana Bieżnia.
  • To on w odcinku Szybcy i Głodni zabrał żółwioczołg Donniego.
  • W odcinku Wstrętne Choróbsko zachorował na Szczurzą Grypę.
  • Podobnie, jak u Raphaela, jego okrzyk bojowy to Zupeczka!
  • Od odcinka Albearto Kontratakuje jest dobrym śpiewakiem operowym, jednak jego synowie nie chcieli go w swoim zespole.
  • Mimo aktualnie dość osiadłego trybu życia dalej potrafi dobrze walczyć (odc. Szczur pod Przykrywką).