FANDOM

 TO NIE JEST 
 KRESKÓWKA 
 DLA DZIECI 

Leonardo - najpoważniejszy i najbardziej opanowany z żółwi w oryginalnych komiksach.

Wygląd Edytuj

Leonardo wygląda tak, jak większość zmutowanych żółwi w komiksie - jest niewysoki, ma zieloną skórę, jego górne kończyny są zaopatrzone w trzy palce (łącznie z przeciwstawnym kciukiem), zaś dolne w dwa. Jego ciało osłania żółwia skorupa. Chłopak nosi brązowe ochraniacze na kolanach oraz łokciach i bandaże ochronne na nadgarstkach. Prócz tego ma też czerwoną bandanę, a także pas owinięty wokół talii, od którego wychodzą jeszcze dwa cieńsze, przechodzące przez prawe ramię. Na nich zaś znajdują się zaczepy na katany.

CharakterEdytuj

Leonardo jest spokojną osobą o całkiem dużych zdolnościach przywódczych. Pracowity oraz działający precyzyjnie. Jeśli już coś sobie postanowi, to z pewnością to zrobi - nie zostawia niedokończonych spraw. Żółw ceni sobie honor, lojalność i sprawiedliwość, wśród swojej drużyny to on najbardziej trzyma się zasad etycznych. Jest perfekcjonistą.

Przeszłość Edytuj

Podobnie jak jego bracia, Leo urodził się jako zwyczajny, hodowlany żółwik. Został zakupiony przez Chestera Manleya, młodego chłopca zamieszkującego Nowy Jork. Kiedy jednak ów młodzieniec niósł pupile do domu, z rąk wytrącił mu je wypełniony zieloną mazią kanister, który wypadł z przejeżdżającej ciężarówki. Przedmiot wylądował wraz z żółwiami w otwartej studzience i rozbił się, brudząc je tym samym swoją zawartością.

Niedługo potem po gady przyszedł szczur imieniem Splinter. Pozbierał je i zabrał do swojej nory, gdzie, oczyścił z dziwnej substancji, samemu przy tym nieco się nią brudząc. Jej działanie na zwierzątka okazało się nadzwyczaj dziwne - po kilku dniach stały się znacznie większe oraz inteligentniejsze niż były. Kiedy żółwie stały się całkiem rozumne, Splinter postanowił nauczyć je znanego sobie z dawnego życia ninjutsu. W ten sposób, z biegiem lat, Leonardo i jego bracia stali się silnymi wojownikami ninja.

Umiejętności Edytuj

Leonardo to naczelny strateg swojej drużyny - ustępuje miejsca Donatellu tylko, jeśli w grę wchodzą jakieś technologie. Dysponuje silnymi zdolnościami przywódczymi. Jest także bardzo dobry w walce - najczęściej korzysta w niej z dwóch katan, swoich głównych broni, jednakże całkiem nie najgorzej radzi sobie także w roli łucznika.

Relacje Edytuj

Raphael Edytuj

Charaktery tej dwójki są skrajnie różne, co wywołuje między nimi sporo nieporozumień. Podczas gdy Leo chce mieć wszystko dobrze rozplanowane, Raph działa kompletnie żywiołowo i spontanicznie, przez co niejednokrotnie tworzą się problemy. Bracia mogą na sobie jednak polegać, gdyż, mimo sporów, wciąż łączy ich silna rodzinna więź.

Splinter Edytuj

Leonardo z pewnością szanuje szczura, jednakże ich relacja bardziej przypomina samuraja i jego pana niż syna oraz ojca. Żółw broni Splintera, słucha jego poleceń i pilnie się od niego uczy, jednakże trudno zaobserwować między nimi jakąś bardziej rodzinną atmosferę.

CiekawostkiEdytuj