FANDOM

 TO NIE JEST 
 KRESKÓWKA 
 DLA DZIECI 

Hamato Yoshi - wojownik Klanu Stopy, największy rywal Oroku Nagiego i właściciel Splintera w serii oryginalnych komiksów.

Wygląd Edytuj

Yoshi był młodym, dobrze zbudowanym mężczyzną o brązowych, średniej długości włosach oraz tegoż samego koloru oczach. Najczęściej ukazano go w standardowym stroju wojownika Klanu Stopy - szarym kimonie z żółtym pasem w talii, aczkolwiek można go także zobaczyć w marynarce i kapeluszu.

Osobowość Edytuj

Jak można stwierdzić po jego relacji ze Splinterem, mężczyzna dobrze traktował zwierzęta. Bliscy mieli dla niego dużą wartość, a w ich obronie był w stanie nawet zabić. Dawał się ponosić złości.

Historia Edytuj

Teenage Mutant Ninja Turtles nr 1 (Mirage) Edytuj

Hamato Yoshi był najlepszym wojownikiem swojego klanu. Miał jednak rywala - Oroku Nagiego, z którym mierzył się nie tylko w walce, ale i sprawach sercowych - obu mężczyznom podobała się ta sama kobieta, Tang Shen. Japonka od początku miała swojego faworyta, był nim Yoshi właśnie. Nie spodobało się to Nagiemu. Szalejący z zazdrości młodzieniec zjawił się pewnego dnia u Shen i wyznał jej swoje uczucia, aczkolwiek gdy został odrzucony, wpadł w szał. Chciał pobić dziewczynę, jednak wtedy pojawił się Hamato. Ujrzawszy całe zajście, także dał się ponieść emocjom. Zaatakował Oroku, a ich bitwa zakończyła się śmiercią Nagiego.

Poprzez zabicie członka własnego klanu, Yoshi splamił swój honor, a sposoby na jego ucieczkę od owej zmazy były tylko dwa - seppuku lub wyprowadzenie się daleko stamtąd i rozpoczęcie nowego życia. Mężczyzna wybrał drugą opcję. Wraz z Shen i Splinterem przeprowadził się do Nowego Jorku, gdzie założył własną szkołę sztuk walki. Przez ponad jedenaście lat żył tam spokojnie, aż w końcu pojawił się żądny zemsty Oroku Saki, młodszy brat zabitego przez Hamato wojownika. Młodzieniec uśmiercił Tang Shen, a po dość zaciekłej walce także i samego Yoshiego.