FANDOM

 TO NIE JEST 
 KRESKÓWKA 
 DLA DZIECI 

Donatello - żółw obdarzony największą wśród swego rodzeństwa inteligencją w oryginalnych komiksach.

WyglądEdytuj

Donatello jest typowym zmutowanym żółwiem - niewysokim, humanoidalnym stworzeniem o zielonej skórze, trzech palcach na dłoniach oraz dwóch na stopach, a także skorupie osłaniającej jego tułów. Młodzieniec nosi standardowy w swojej rodzinie zestaw brązowych ochraniaczy na kolanach oraz łokciach, a także bandaże ochronne na nadgarstkach. Ponadto ma też pas oplatający go w talii tej samej barwy oraz czerwoną bandanę. Elementem odróżniającym go z wyglądu od braci jest zatknięty z tyłu za pasek kij Bō.

Charakter Edytuj

Don jest najbardziej rozważnym ze swojego rodzeństwa. To osoba dość spokojna i kreatywna, posiadająca talent do majsterkowania, ułożona. Działa w sposób logiczny oraz przemyślany, zaś w komiksie został przedstawiony jako drugi potencjalny głównodowodzący (w oryginale nie ma wyraźnego podziału na role w drużynie).

Przeszłość Edytuj

Początkowo Donnie był małym żółwikiem do hodowli w terrarium. Wraz ze swoimi trzema braćmi został zakupiony przez Chestera Manleya, jednakże gdy chłopiec niósł nowe pupile do domu, z rąk wytrącił mu je kanister, który wypadł z przejeżdżającej ciężarówki. Tym sposobem żółwiki wpadły do otwartej studzienki, a wraz z nimi także i przedmiot, przez który się tam znalazły. Jego zawartość zaś rozlała się na nie.

Niedługo później małe gady odnalazł szczur imieniem Splinter. Zebrał je on do kubka po kawie i zabrał do swojej nory, gdzie oczyścił z zielonej mazi. Niedługo później jednak kontakt z nią zaczął dawać się we znaki - wszystkie pięć zwierzątek z dnia na dzień rosło i nabywało większej inteligencji.

Kiedy Donatello i jego bracia stali się już w pełni rozumni, Splinter postanowił nauczyć ich ninjutsu, które znał jeszcze ze swojego dawnego życia. W ten sposób mutanci zostali wytrenowani na silnych, skutecznych wojowników.

Relacje Edytuj

Kirby Edytuj

Choć ta dwójka nie miała okazji spędzić ze sobą zbyt wiele czasu, widać było, iż dogadywali się ze sobą dość dobrze. Donatella fascynowały poczynania mężczyzny oraz jego "wynalazek" i wszystko, co się z nim wiązało. Całkiem nieźle dopasowali się pod względem charakterów.

Casey Jones Edytuj

Podczas pobytu na farmie ci dwaj spędzali ze sobą całkiem sporo czasu. Poświęcali go głównie na majsterkowanie przy samochodzie. Często obrażają i zaczepiają się nawzajem, jednak nie jest to działanie mające być objawem wrogości.

Raphael Edytuj

Charaktery Rapha i Dona są mocno sprzeczne, co nierzadko powoduje utarczki między braćmi. Niekulturalne oraz nieraz nieprzemyślane zachowania Raphaela denerwują Donniego nie mniej, niż jego tendencje do rządzenia się.

Skonk Edytuj

Chociaż Donatello uważa mężczyznę za spaczonego, zaś jego postępowanie za bardzo niewłaściwe, mutantowi jest żal, iż przyczynił się do jego śmierci. Jest bowiem w stanie zrozumieć pobudki czarnoskórego i się im nie dziwi.

Ciekawostki Edytuj