FANDOM

"Casey Jones" jest to czwarty odcinek pierwszego sezonu Wojowniczych Żółwi Ninja.

StreszczenieEdytuj

Gdy Raphael o mało nie zrobił krzywdy Michelangelo, wychodzi się przewietrzyć, by mógł ochłonąć. Spotyka mężczyznę, który w hokejowej masce staje naprzeciw Purpurowym Smokom i jak on nie kontroluje się. Żółw chce przemówić mu do rozsądku, jednak ten nie chce z początku słuchać. Raph wie, iż takie zachowanie może na bohatera w hokejowej masce sprowadzić kłopoty i za wszelką cenę chce mu pomóc.

BohaterowieEdytuj

GłówniEdytuj

PoboczniEdytuj

FabułaEdytuj

Raphael: To chyba było przeznaczenie. W końcu spotkałem godnego siebie przeciwnika i on naprawdę bardzo mnie wkurzył. Mam na imię Raphael, a ten gościu w masce hokejowej zaraz się przekona jaki mogę wyzwolić w sobie gniew!

Tmnt-2003-ikona powiadomień
Poniżej znajdują się SPOILERY! Kliknij, aby rozwinąć.
Czytasz na własne ryzyko!

W domu Raphael i Michelangelo są w trakcie sparringu. Raph wylądował w pudłach, jednak nie powstrzymało go to przed kontynuowaniem walki. Zachowanie Mikey'ego denerwuje jego przeciwnika. Kiedy żółw cieszy się z wygranej, Raph traci kontrolę, chwyta starą rurę i ponownie przechodzi do ataku powalając przeciwnika. Nim zdążył uderzyć rurą, powstrzymuje go Leonardo. Kiedy Raphael orientuje się co się dzieje, nie wiem co powiedzieć. Splinter stara się mu wytłumaczyć, że gniew to potwór, który wyniszczy go od środka. Raph wybiega z kryjówki, aby się przewietrzyć, a Splinter powstrzymuje Mikey'ego przed pójściem za bratem.

W mieście jest noc, a Raph wybiega na dach jednego z budynków. Jest zły i nie rozumie swojego wcześniejszego zachowania. W tym samym czasie pewien młody mężczyzna siedzi w swoim mieszkaniu z hantlami i ogląda telewizję. Jest w niej mowa o mężczyźnie w hokejowej masce, który napada na Purpurowe Smoki. Słysząc to mężczyzna przypomina sobie sytuację z młodszych lat, kiedy to widział Huna z gangiem na tle ognia. Wkłada białą hokejową maskę na twarz, zabiera ze sobą torbę golfową napakowaną kijami do przeróżnych sportów. Ktoś musi powstrzymać Purpurowe Smoki, a tym kimś będzie on, Casey Jones.

Młoda kobieta skręciła w jedną z mniejszych, słabo oświetlonych uliczek, gdzie została zaatakowana przez trzech członków Purpurowych Smoków. Tak się składa, że Raphael jest wszystkiego świadkiem, lecz nim wkracza do akcji zostaje uprzedzony przez Jonesa. Raph ogląda walkę z góry, lecz gdy Casey chce wykończyć jednego z bandziorów, żółw musi interweniować. Purpurowe Smoki uciekają, a Jones biegnie za nimi. Raph tymczasem podnosi z ziemi torebkę i oddaje ją kobiecie, która bierze swoją własność i ucieka (nazywając żółwia "jaszczurem"). Ciężko wzdychając żółw dogania Jonesa i ponownie powstrzymuje go przed wykończeniem Smoków. Poirytowany zachowaniem żółwia atakuje. W kryjówce Mikey pokazuje Donniemu swój rysunek nowego pojazdu pancernego "Pancerniaka". Don nie jest chętny do tworzenia go, twierdząc, że nie ma na to czasu. Kiedy Michelangelo za wszelką cenę stara się przekonać brata do budowy, Splinter ucisza ich, gdyż Leonardo doskonali swoją technikę ninjitsu. Niestety kopnięcie z wyskoku nie poszło tak jak powinno, a mistrz pociesza młodego wojownika. Donatello mając dosyć namów brata wręcza mu młotek i obraz z napisem "Sewer Sweet Sewer", aby ten zawiesił to w jakimś ładnym miejscu. Kiedy chce wbić gwóźdź w ścianę, to nic nie daje poza wygięciem samego gwoździa, więc Michelangelo odchodzi po większy kołek, który już udaje mu się wbić. Niestety ściana zaczyna się kruszyć i ukazuje mu swego rodzaju drzwi. Po ich dotknięciu drzwi otworzyły się, a wewnątrz zrobiło się jasno (u góry znajduje się duży jasny kryształ). Nagle drzwi zamykają się, a pomieszczenie zaczyna ruszać. Okazuje się, że to winda prowadząca do starego magazynu.

Raphael jest w trakcie potyczki z Jonesem. Stara się przemówić młodemu mężczyźnie do rozumu, jednak nic z tego. Kiedy Raph traci go z oczu, znajduje go dopiero w jednej z uliczek, kiedy to Casey podcina go kijem golfowym jadąc na motorze. Na odchodne daje szansę żółwiowi na rewanż: piątek wieczór, Central Park. Po wszystkim odjeżdża, ale nie wie, że wszystko słyszał jeden z członków Purpurowych Smoków, który dzwoni, by poinformować o spotkaniu dwóch rywali. Smocza Twarz chce mieć głowę Jonesa. Tymczasem żółwie ustalają, iż jeśli chcą korzystać z magazynu, to muszą być ostrożni i założyć odpowiednie zabezpieczenia (co nie jest problemem dla Dona). W tym momencie wraca Raphael, który przeprasza za swoje wcześniejsze zachowanie. Później cała czwórka wymyka się na spotkanie z Caseym Jonesem, jednak Raph nie chce informować o tym mistrza. Niestety Splinter łapie ich na gorącym uczynku, lecz zamiast zabronić im wychodzenia proponuje wzięcie wozu. Muszą jak najszybciej doprowadzić do użytku samochód stojący w starym magazynie, więc biorą się do roboty. Po skończeniu wyruszają w drogę.

Casey Jones również udaje się na miejsce spotkania, lecz nie wie, że Purpurowe Smoki go obserwują. Jadąc, Raph zauważa chłopaka i chce, aby Don go dogonił, jednak ten pokazuje bratu Pancer-Moto. Raphael jest zachwycony i rusza nowym pojazdem za Jonesem. Szybko dogania go. Chce, aby ten się zatrzymał, jednak mężczyzna nie słucha go, więc żółw łapie za jego hamulec, co powoduje, iż Casey spada z motoru. Sam Raph rzuca się na Jonesa. Chce z nim porozmawiać, jednak młody mężczyzna jest uparty. Zaczyna tłumaczyć swoją nienawiść do Purpurowych Smoków: Cóż, kiedy byłem jeszcze dzieckiem, kilku młodych punków chciało wymusić haracz od mojego ojca. To były Purpurowe Smoki. Ojciec im nie zapłacił, więc spalili nasz sklep.
Raphael tłumaczy, że przez gniew, on może się stać taki sam jak oni. Szybko łapią wspólny język, kiedy nagle pojawiają się Purpurowe Smoki. Okrążają ich, jednak nadjeżdża reszta braci z pomocą. Razem walka idzie im sprawnie i nim się obejrzą, wszyscy przeciwnicy zostają pokonani. Ostatecznie Casey i Raph zaprzyjaźniają się.

Koniec spoilera. Kliknij, aby zwinąć.

CytatyEdytuj

Splinter: Och synu, skąd ta złość? Gniew to potwór, który wyniszczy cię od środka. Raphaelu, prawdziwy wojownik umie znaleźć równowagę.

Casey Jones: Hej, Purpurowe Smoki! Pobawimy się?
Raphael: Przepraszam panią za nich. Pani torebka.

Kobieta: Odczep się ode mnie ty jaszczurze! Zostaw mnie!

Michelangelo: Może byś jednak zmienił zdanie? Proszę, proszę, proszę, proszę, proszę, proszę! A mówiłem ci jak bardzo cię lubię? [...] Donatello. Donatello~ Jak to zrobisz, to normalnie będzie ODLOT!
Raphael: Próbuję z tobą szczerze pogadać ale zaczynasz mi działać na nerwy.
Donatello: Ugh! Co za smród!

Michelangelo: O! Brawo braciszku! Kto pierwszy poczuł ten wytoczył.

Michelangelo: Fajowa hawira, ale czegoś brakuje. Hmmm... Wanny? Gdzie tam. Kuchni? Nie, nie... Już wiem! Przyda się tu podrasowany Pancerniak! Nie, nie, chyba jednak powinien stać w tym miejscu. Nie, nie, tu!

Leonardo: On chyba ci robi jakieś aluzje Donatello.

Raphael: [...] Chciałbym was przeprosić. Przepraszam, że straciłem nad sobą panowanie. Szczególnie ciebie, Mikey.

Michelangelo: Ej, wyluzuj brachu!
Leonardo: Dobra - coś ty za jeden i gdzie się podział stary Raphael?
Raphael: Miałem dziś okazję przemyśleć swoje postępowanie. Powiem wam po obiedzie.
Michelangelo: Obiad! Mówisz moim językiem!
Raphael: Haha, czyli językiem głąbów?

Splinter: Ile razy mówiłem, żeby nie wychodzić na powierzchnię?

Michelangelo: Eeee... Od środy?
Donatello: Jakieś czterdzieści osiem.

Raphael: Uważaj, przez gniew możesz się stać taki sam jak oni. Mój ojciec mówi, że prawdziwy wojownik umie znaleźć równowagę.

Casey Jones: Co proszę?
Raphael: Eee... no wiesz... Ja też uważam, że dla takich narwańców jak my nie jest to łatwe.
Casey Jones: My? Tylko TY tutaj jesteś narwańcem.
Raphael: Ja? Przy tobie jestem pikuś!
Casey Jones: Wiesz co? Nie obraź się, ale totalny z ciebie świr!
Raphael: Tak? Ja nie latam w masce hokejowej!
Casey Jones: Ochraniam sobie twarz. Chcę zrobić karierę w Hollywood.

Casey Jones: (widząc resztę żółwi do Rapha) Kumple?

Raphael: Moi bracia.
Casey Jones: Faktycznie, podobni do ciebie.
Michelangelo: Jestem ładniejszy.

Zobacz równieżEdytuj

Odcinki TMNT 2003
Sezon 1
Sezon 2
Sezon 3
Sezon 4
Sezon 5
Sezon 6

Future Shellshock • Obsolete • Home Invasion • Headlock Prime • Playtime's Over • Bishop to Knight • Night of Sh'Okanabo • Clash of the Turtle Titans • Fly Me to the Moon • Invasion of the Body Snatcher! • The Freaks Come Out at Night • Bad Blood • The Journal • The Gaminator • Graduation Day: Class of 2105 • Timing is Everything • Enter the Jammerhead • Milk Run • The Fall of Darius Dun • Turtle X-Tinction • Race for Glory! • Head of State • DNA is Thicker than Water • The Cosmic Completist • The Day of Awakening • Zixxth Sense

Sezon X

Master Fighter 2105 • Something Wicked • Bounty Huntin' • Turtles Turtles Everywhere • Law and Disorder • The Devil and Dr. Stockman • The Incredible Shrinking Serling • Space Usagi • City under Siege • Homeward Bound

Sezon 7

Tempus Fugit • Karate Schooled • Something Wicked • The Engagement Ring • Hacking Stockman • Incredible Shrinking Serling • Identity Crisis • Web Wranglers • SuperQuest • Virtual Reality Check • City Under Siege • Super Power Struggle • Wedding Bells and Bytes • TMNT in... Mayhem From Mutant Island!!!